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1: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:14:22.64 ID:+Rx/pPjH0
Square Enix adding 100 new jobs Eidos and 'doubling headcount' at Montreal studio

Joseph Knoop,Tue, 30 Apr 2019 20:42:00

Square Enix has announced that it is creating “more than 100 new game development jobs” at Eidos-Montreal and "doubling headcount" at its Montreal studio.
Square Enix also says it plans to renovate its Eidos-Montreal studio, expanding the 55,000 square-foot office by an additional 10,000 square feet, as well as
building a “full performance motion capture and photogrammetry studios, a user research laboratory, and a mixing and voice recording studio.”

Square Enix says it also plans to double the size of their primary Montreal studio in 2019.

Eidos-Montreal, which developed the modern Deus Ex games, co-developed the modern Tomb Raider games alongside Crystal Dynamics (and is also co-developing
Square’s untitled Avengers project), previously expanded its office by 100 stations back in 2018. Possibly in anticipation for more online-oriented experiences
(following the lackluster commercial success of Deus Ex: Mankind Divided), Eidos had also invested in building an AI and machine learning department, hiring
data scientists and analysts to help develop new technology platforms. Square Enix’s new investments seem mostly focused on performance capture,
but the user research laboratory may play into those previous investments.

It’s good times for Montreal’s game development scene, and somewhat of a stark contrast to the mass layoffs and stagnation that now plague Vancouver,
British Columbia. In the last seven years, Vancouver has lived through the shutdown of Ubisoft Vancouver, Radical Entertainment, Rockstar Vancouver,
and most recently Capcom’s and Bandai Namco’s Vancouver branches, plus others.

Compare that to Montreal, where just in 2017, a total of 11,000 people worked in the games industry, making it the fifth largest hub of game development
business, behind Tokyo, London, San Francisco, and Austin, according to InvestQuebec.com. Aside from the Square Enix family, Montreal is home to such major studios as Warner Bros. Games, Ubisoft Montreal, and EA.

Montreal’s government has also provided for a favorable tax environment for tech companies, offering tax credits that can cover up to 37.5% of labor costs,
according to InvestQuebec. Contrast that with Vancouver, who offers a 17.5% IDMTC (Interactive Digital Media Tax Credit), the lowest in the country,
and which DigiBC executive director Brenda Bailey described as a threatening cloud over the Vancouver game industry.

https://finance.yahoo.com/news/square-enix-adding-100-jobs-204200894.html


これはアベンジャーズ期待できるね

2: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:15:07.96 ID:+Rx/pPjH0
日本でもAAAは開発のため募集はじめたし

「日本発の大規模HDタイトルとして新たなる挑戦を!」
https://www.jp.square-enix.com/recruit/career/contents/3dbd/

「旧第5ビジネス・ディビジョンをベースとし、新たに発足した第三開発事業本部では、「ファイナルファンタジーXIV」に続く新たな基幹プロジェクトを発足させ、次の世代に向けての挑戦を始めています。
このプロジェクトは既に初期開発を終え、開発環境の整備が終わり、今まさに本格的な大規模開発フェーズへと移行しています。
新プロジェクトは、共に世界に「面白さ」と「楽しさ」そして、「驚き」を与えてくれる開発者のみなさんを募集しています。世界市場への挑戦に志を持つ、みなさんのご応募をお待ちしております!

no title

28: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:28:57.18 ID:/g7pnJV30
>>2
これ馬場の抜けたとこのじゃね

14: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:19:41.01 ID:6OUqf8lk0
アイドスモントリオールスタジオを拡大するって話やぞ

17: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:20:53.52 ID:JGUajIck0
アイドスって書いてあるやん

22: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:26:02.86 ID:oHvvyTrQ0
EidosといえばAvengersでしょ

43: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:45:50.75 ID:+Rx/pPjH0
>>22
ほんと期待してるわ
間違いなくスクエニ史上最大の大作になるし

27: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:28:29.19 ID:WEoAhyaa0
Eidos MontrealってShadow of the Tomb Raider作ったところか
Avengersのゲーム作ってるんじゃないの?

30: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:29:30.56 ID:Rd/omxfmd
最近どこも事業拡大しまくってるな
カプコンが毎年200人も取り始めたのは有名だけど今年はコエテクも大量採用あったらしい

56: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 20:08:31.00 ID:kv6y/opl0
>>30
カプコンはここ何年も大量採用続けてきて結果が出たので、他社も追随した感じなのかな?

44: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:49:11.25 ID:811dXO7+0
PS5と次世代Xboxの開発のための増員だろうな

49: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 19:57:00.44 ID:twzbjJpn0
DQFFよりも新規ブランド育てないとな

57: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 20:08:44.32 ID:+Rx/pPjH0
楽しみや


Square Enix’s ‘Avengers’ Game To Feature Melee Combat, Cover Shooting And Stealth Action

https://www.ibtimes.com/square-enixs-avengers-game-feature-melee-combat-cover-shooting-stealth-action-2789168

58: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 20:09:32.83 ID:2msNrTse0
こんだけ集めて何作るんだろもう1個MMOでも作るんか?

59: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 20:10:42.43 ID:Xh8o5blI0
>>58
だからアベンジャーズだって

71: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 20:30:46.67 ID:twzbjJpn0
最大ヒットの映画を海外スタジオとはいえスクエニが担当するのは何だか嬉しいな。
国内ローカライズも来るだろうし

83: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 21:01:16.45 ID:3l+shvfQd
がんばれスクエニ!
世界に挑戦しつづける姿勢がある限り大好きな会社だ。

90: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 21:33:49.50 ID:AXAcDB/Qd
モントリオールスタジオだから馬場は関係無いんじゃねーの?

101: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 22:29:49.15 ID:Nj9/6/jVa
ディズニーはいっとき傘下の自社スタジオで自社IPのゲームを作ろうとしたが
上手く行かなかったので以前のようにIPをライセンスする戦略に方針転換した
カプコンとのMVCIもそれがきっかけだったとの噂
スクエニを選んだのはキングダムハーツですでに協業関係があったからだろう
まあ主力のcrystal dynamicsは業界でも開発力があるという定評なので
きちんと金をかけていればちゃんとしたものが出てくるのでは

105: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 22:59:40.88 ID:wjaQjxCG0
Reエンジンみたいなの作れないと終わってる

106: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 23:03:59.46 ID:7Ln1m0Kdd
>>105
作ったけど汎用としては使われなかったから
アンリアルエンジンがあってる
社内だと1000本ノックといわれる
無茶な要求が多過ぎてダメ

107: 名無しさん必死だな 2019/05/06(月) 23:08:00.65 ID:qjI3BgzK0
千本ノックという単なる嫌がらに近いからなありゃ
ディレクターが明確なビジョンを持ってれば下はそれに沿う様リテイクを繰り返しても開発に勤しむが
ぼんやりとしたビジョンしか持ってないなら無駄にビルド&スクラップを繰り返し
下が余計な苦労するっていう典型的なエピソード
あれは職人の拘り的に偉ぶって話す事じゃない

116: 名無しさん必死だな 2019/05/07(火) 00:48:30.37 ID:fiKyweW90
これはレフトアライブ2来るな

127: 名無しさん必死だな 2019/05/07(火) 08:03:23.77 ID:UYIrUTIG0
続々PS5のために戦士たちが集結しつつある

134: 名無しさん必死だな 2019/05/07(火) 11:38:59.21 ID:xTb6qHonM
Unreal Engineもライセンス料が高いしサポートのレスポンスも遅いから大手ならゲームエンジンの内製化はどこでもやってる
1000万本超えのAAAタイトルなら1タイトルで元が取れそうだしな
むしろドラクエやKH3がUE4を使ったのに驚いたわ
もうスクエニにはAAAタイトルを出す技術力も人も居ないのかもね

142: 名無しさん必死だな 2019/05/07(火) 12:57:18.34 ID:zfZC75Lh0
逆にAM事業は縮小すべきだな
ゲーセンの作品はほとんどアウト状態

145: 名無しさん必死だな 2019/05/07(火) 13:52:58.17 ID:UBauHjUf0
スクエニの中途採用募集のとこ見ると
正社員募集けっこう多いで

150: 名無しさん必死だな 2019/05/07(火) 15:19:55.96 ID:0JKhkP5J0
寄せ書きが厚くなるよ
キングダム ハーツIII - PS4
スクウェア・エニックス
2019-01-25


引用元: http://anago.2ch.sc/test/read.cgi/ghard/1557137662/